Microsoft Flight Simulator (Symulator Lotu Microsoft) – seria komputerowych symulatorów lotu dla systemów operacyjnych z rodziny Windows, wydawana przez firmę Microsoft i pozwalająca na symulację pilotowania różnych statków powietrznych.

Symulator w pierwotnej wersji, wydanej przez firmę subLOGIC w 1980 roku, była dostępny na wiele platform ośmio- i szesnastobitowych, m.in. Atari STAmigę i Macintosha. Od 1982 roku kolejne części serii rozwijał i wydawał Microsoft.

Założeniem autorów, zgodnie z widniejącym na pudełku hasłem As Real As It Gets (ang. tak realny jak to tylko możliwe), było wierne odtworzenie zachowania statków powietrznych, warunków pogodowych, jak również samych maszyn. Do tworzenia serii angażowano więc specjalistów z zakresu instruktażu lotu, ekspertów od aerodynamiki, pilotów i entuzjastów. Dostępne są serwisy internetowe z dodatkowymi samolotami, lokalizacjami i innymi usprawnieniami.

Kolejne wersje symulatora oznaczane były początkowo cyframi arabskimi, a następnie numerem roku (FS, do wydania 2004, wychodziła w początkach grudnia i oznaczona jest numerem następnego roku) – tytuł wychodzi w latach parzystych. W rocznikach nieparzystych na silniku wersji cywilnej wydawana jest Combat Flight Simulator, czyli symulator samolotów bojowych, do roku 2004, były to maszyny z II wojny światowej. Nie ukazała się wersja militarna oparta o silnik wersji 2004 (Combat Flight Simulator 1 oparty na silniku wersji '98, wersja 2 na silniku wersji 2000, wersja 3 na silniku 2002).

Wersja FSX (następca FS2004) jest dotychczas ostatnią w serii, ponieważ na przełomie 2008/2009 Microsoft w ramach redukcji etatów zlikwidował ACES Studio, komórkę odpowiedzialną za rozwój Flight Simulatora[1].

W październiku 2010 r. Microsoft podał, że zamierza jednak wydać kolejny symulator lotu, jednak nie będzie to następna część Microsoft Flight Simulator. Nowa seria została nazwana Microsoft Flight, a przy jego powstawaniu biorą udział osoby zaangażowane wcześniej w rozwój Flight Simulator. Symulator lotu został wydany 29 lutego 2012 roku. Gra została wydana w wersji free to play.

W sierpniu 2020 została wydana nowa odsłona serii która posiada rozmiary rzeczywistego świata, bazuje na systemie analizującym zdjęcia satelitarne globu ziemskiego, dzięki czemu może odwzorować otoczenie w 100% dokładności.

Cyberpunk 2077 – komputerowa fabularna gra akcji stworzona przez studio CD Projekt Red na platformy Microsoft WindowsPlayStation 4PlayStation 5Xbox OneXbox Series X/S a także na usługi grania w chmurze – Google Stadia oraz GeForce Now. Premiera na komputery osobiste i konsole 8. generacji odbyła się 10 grudnia 2020 roku[13]. W 2021 roku gra ukaże się na PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Stanowi adaptację papierowej gry fabularnej Cyberpunk 2020[14] i jest osadzona 57 lat później w otwartym świecie dystopijnego Night City[15]. Gracze wcielają się w najemnika imieniem V i obserwują wydarzenia z perspektywy pierwszej osoby, korzystając z różnych umiejętności hakowania i obsługi maszyn, jak również z broni palnych i do walki wręcz.

Cyberpunk 2077 stworzony został na silniku REDengine 4 przez zespół liczący około 500 osób – znacznie liczniejszy niż ten odpowiedzialny za poprzednią grę studia, Wiedźmin: Dziki Gon z 2015 roku. Do pracy nad grą CD Projekt założył oddział we Wrocławiu, jak również nawiązał współpracę z firmami Digital Scapes, NvidiaQLOC i Jali Research. Konsultantem był twórca systemu Cyberpunk Mike Pondsmith, a jedną z głównych ról zagrał Keanu Reeves. Ścieżka dźwiękowa skomponowana została przez Marcina Przybyłowicza i kilku innych artystów. W celu promowania gry zapowiedziano szereg utworów pochodnych, w tym komiksgrę karcianą oraz produkcję anime.

W ostatnim czasie wielu graczy zadawało sobie pytanie, co z premierą kolejnej części legendarnej serii studia EA Sports, czyli FIFA 21. Wątpliwości powstały rzecz jasna ze względu na pandemię koronawirusa, ale jak zapewniają twórcy, nie będzie ona miała wpływu na termin pojawienia się gry na sklepowych półkach. Co znajdziemy w środku? Pandemia SARS-CoV-2 sparaliżowała gospodarkę na całym świecie. Wiele firm przeszło na zdalny tryb pracy, a nawet całkowicie zawiesiło działalność, co w oczywisty sposób spowolniło działanie i osłabiło efektywność niektórych z nich. Zasadne stało się zatem pytanie, czy sytuacja nie wpłynie na produkcję gier, w tym przedstawicielek flagowych serii EA Sports i Konami. Są to rzecz jasna odpowiednio FIFA i Pro Evolution Soccer. Data premiery Wbrew trudnej sytuacji, studio odpowiedzialne za produkcję gry FIFA 21 deklaruje, że prace nad nią idą zgodnie z planem i data premiery nie jest w żaden sposób zagrożona. Zgodnie z planem powinna się zatem pojawić tradycyjnie w ostatni piątek września, który w tym roku wypada na 25 dzień miesiąca. Jeżeli nie wydarzy się nic niespodziewanego, to od 21 lub 22 września trafi ona również do przedsprzedaży. Dyscyplina, której nie złamał koronawirus Cena Bieżące wydarzenia mają nie mieć również wpływu na obniżenie bądź wzrost ceny kolejnej części. W poprzednim roku fani na wersje gry na PC, Playstation czy Xboksa, musieli wysupłać z kieszeni między 200 a 250 zł. Z kolei na wydania rozszerzone i kolekcjonerskie trzeba było wydać kolejno 300 a nawet 500 zł. Ulepszony tryb kariery Twórcy obiecują dopracować uwielbiany przez graczy tryb kariery. W nowej odsłonie ma on się cechować znacznie bardziej realistycznym rynkiem transferowym, lepszą integracją młodych graczy i posiadać możliwość ingerowania w wygląd stadionów. Ponadto koderzy EA Sports nie wykluczyli wcielenia w życie pomysłów fanów, polegających na wprowadzenie do gry buczenia kibiców na trybunach na zawodników, którzy zmienili barwy dotychczasowej drużyny na rzecz ekipy rywala. Ponadto dodane mają zostać nowe reakcje menadżerów na sytuacje mające miejsce na boisku. VAR Już w edycji z 2014 roku w serii FIFA pojawił się znany z profesjonalnych boisk Goal-line technology. W tym roku twórcy poważnie zastanawiają się na prowadzenie do gry Video Assistant Referee, czyli popularnego VAR-u. Zastosowanie tego systemu w wirtualnym świecie może być jednak bardzo skomplikowane, ponieważ w rolę arbitra wciela się tam niemal nieomylny komputer, a funkcjonowanie VAR-u zakładałoby, że musiałby się on czasem mylić. Nadanie mu cech ludzkich mogłoby zatem frustrować graczy. Z powodu koronawirusa zainteresowanie esportem wzrosło 80-krotnie. "Serwery płonęły" Volta Pod lupę koderów ma również trafić tryb ulicznej odmiany piłki nożnej, czyli Volta. Do tej pory nie doczekał się on rozbudowania, ale twórcy obiecali że tym razem otrzyma liczne ulepszenia. Nowe ikony, legendy oraz okładka Zgodnie z tradycją, do FIFA 21 mają również trafić nowe karty legendarne. Ostateczny skład ikon piłki nożnej nie został jeszcze opracowany, ale mówi się o tym, że tym razem docenieni mogą zostać David Beckham, Franz Beckenbauer, Oliver Kahn i Francesco Totti. Nie do końca wiadomo również, czyja twarz trafi na okładkę najnowszej wersji. Mówi się jednak o tym, że ma to być któraś z gwiazd młodego pokolenia, czyli Kylian Mbappe lub Erling Braut Haaland. Spory o licencje EA Sports nie chce powtórzyć "wpadki" z zeszłego roku, gdy ze względu na brak porozumienia z Konami, nie udało się wykupić licencji na ekipę Juventusu (w FIFA 20 "Stara Dama" figurowała pod nazwą Piemonte Calcio). Twórcy próbują przejąć prawa do oryginalnego nazewnictwa albo przynajmniej uzyskać zgodę na wykorzystanie nazwy, herbu oraz strojów.

Minimalne wymagania sprzętowe gry FIFA 21:

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7/8.1/10
  • Procesor: Intel Core i3-6100 3,7 GHz lub AMD Athlon X4-880k 4 GHz
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 660 lub AMD Radeon HD 7850
  • Dysk twardy: 50 GB wolnego miejsca

 

Rekomendowane wymagania sprzętowe gry FIFA 21:

  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 10
  • Procesor: Intel Core i5-3550 3,4 GHz lub AMD FX-8150 3,6 GHz
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 670 lub AMD Radeon R9 270X
  • Dysk twardy: 50 GB wolnego miejsca

xddddd