Forza Horizon 4 – jakość grafiki

Forza Horizon 4 udostępnia dużą liczbę ustawień grafiki. Menu jest podzielone na dwie części: opcje podstawowe i zaawansowane. W pierwszej można wybrać m.in. funkcję dynamicznej jakości wyświetlania, która automatycznie optymalizuje parametry obrazu. Innym istotnym ustawieniem jest możliwość zmiany stopnia rozmycia ruchu. 

Zakładka Zaawansowane pozwala z kolei zmienić jakość cieni, rozmycia ruchu czy też tekstur. Można również osobno ustawić jakość odbić na szybie przedniej i w lusterkach. Dostępna jest także opcja dostosowania szczegółowości odkształceń terenu.

Porównanie przeprowadziliśmy z wykorzystaniem dostępnych w grze pięciu gotowych, wstępnych ustawień. Dodatkowo zamieszczamy szóstą grafikę, która odpowiada ustawieniu wszystkich możliwych opcji obrazu na maksymalne dostępne wartości. Oznaczyliśmy ją w porównaniu jako ustawienie „ekstremalne”.

Bardzo niskie ustawienia zapewniają bardzo ubogą szatę graficzną. Obiekty w grze nie rzucają niemal żadnych cieni, a kolory tekstur są mocno przejaskrawione. Gra wygląda bardzo sztucznie, liczba elementów otoczenia jest mniejsza niż w pozostałych trybach.

Ustawienia niskie znacząco podnoszą jakość oprawy wizualnej. Pojawia się poprawne oświetlenie, a obiekty rzucają cienie. Kolory są znacznie bardziej naturalne, rośnie liczba elementów tła. Część tekstur jest jednak generowana w niższej rozdzielczości, co widać szczególnie w przypadku drzew.

Różnica pomiędzy ustawieniami średnimi a niskimi nie jest już tak ostra. Polepsza się jakość tekstur otoczenia i jakość cieni.

Jeszcze lepiej gra wygląda w ustawieniach wysokich. Dokładność odwzorowania oświetlenia i złożoność efektów cząsteczkowych są jeszcze większe. W ustawieniach ultra poprawia się jakość tekstur i włączona zostaje opcja SSAO. Cienie rzucane przez obiekty cechuje nieznacznie lepsza jakość.

Forza Horizon 4 – galeria PC

FH4

FH4

FH4

FH4

FH4